Ofte stilte spørsmål


Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene vi får.

Finner du ikke svar på det du lurer på?
Du kan kontakte oss på +47 623 50 600, post@naeringsbanken.no eller skrive til oss her.

Åpningstider kundeservice: Mandag - Fredag kl. 09.00 - 15.00

Hvordan endrer jeg beløpsgrense i nettbanken?   

Åpne menyen på venstre side og trykk på Innstillinger (nederst til venstre) og Nettbankinnstillinger. Under betalinger endrer du beløpsgrensen og trykker på Lagre. Du må godkjenne ny beløpsgrense med SMS-kode og BankID.

Dersom du ikke får SMS, må du forsikre deg om at telefonnummeret du har registrert i banken er riktig.

Hvor finner jeg opptjente renter og rentesats?   

Åpne menyen på venstre side og trykk på Kontooversikt, og velg kontoen i oversikten, eller trykk deg direkte inn på kontoen fra startsiden.

Videre trykker du på de tre prikkene ved siden av saldoen (øverst til høyre) og Kontodetaljer. Her finner du en oversikt over opptjente renter og rentesats for en valgt dato, og andre kontodetaljer.

Hvordan endrer jeg min kontaktinformasjon?   

Du kan selv endre din e-postadresse under under Innstillinger og Min kontaktinformasjon.

For å endre telefonnummer må du sende oss en melding i Nettbanken under Meldinger, slik at vi kan oppdatere dette for deg.

Hvordan finner jeg årsoppgave og kontoutskrifter?

Du finner informasjon/brev fra banken under Dokumenter og Arkiv.

Du kan bruke fra dato og til dato for å finne brev i en spesifikk periode.

Hvor finner jeg regninger/betalinger jeg har lagt til forfall?

Åpne menyen på venstre side og trykk på Kontooversikt, og velg kontoen i oversikten, eller trykk deg direkte inn på kontoen fra startsiden.

Videre trykker du på Forfall og legger inn fra dato og til dato for å finne regninger/betalinger du har lagt til forfall.

Hvordan kan jeg avslutte konto i Næringsbanken?   

For din sikkerhet ber vi om at du sender melding om avslutning av konto i nettbanken.

Logg inn i nettbanken og opprett en betaling for å overføre innestående beløp under Betalinger. Deretter sender du en melding med opplysning om at konto skal avsluttes og kontonummer for utbetaling av opptjente renter (det må være et kontonummer du eier og som ikke krever KID).

Banken overfører eventuelle opptjente renter og avslutter kontoen. Kontoutskriften vil bli sendt per post.

Hvor finner jeg informasjon/ brev fra banken?

Du finner informasjon/brev fra banken under Dokumenter og Arkiv.

Du kan bruke fra dato og til dato for å finne brev i en spesifikk periode.

Hva gjør jeg ved endringer i bedriften?
Ved endringer i bedriften ta kontakt med oss på epost, nettbankmelding eller ring oss, så hjelper vi deg.