Ofte stilte spørsmål

Trenger du hjelp?

Dersom du trenger hjelp så har vi nedenfor en liste med ofte stilte spørsmål med svar. Vi anstrenger oss for å gi deg en best mulig bankopplevelse. Klikk på spørsmålene for å se svarene eller kontakt vår kundeservice.

Hvordan oppretter jeg sparekonto?

Det eneste du trenger er din BankID. Trykk på linken (START SPARING) og følg anvisningen. Kontoen settes opp umiddelbart, og du kan overføre penger med det samme.

Må jeg ha BankID for å opprette konto?

Ja du trenger BankID. Dersom du ikke har dette, eller har tekniske utfordringer med din eksisterende BankID, må du kontakte din hovedbank.

Hvem kan opprette konto

Alle som er over 18 år og har BankID kan opprette sparekonto hos Næringsbanken (NB: Alle inn- og utbetalinger til og fra sparekontoen må gå via en norsk bankkonto).

Jeg er næringsdrivende - hvorfor kan ikke jeg opprette sparekonto for min bedrift?
Vi vil gjerne ta imot innskudd fra din bedrift. Ta kontakt med oss så finner vi en løsning som er tilpasset dine behov. Send e-post til per.arne.kvaalen@naeringsbanken.no eller ring +47 980 99 904.
Er pengene min trygge i Næringsbanken?
Ja pengene dine er helt trygge. Næringsbanken er medlem i Bankenes Sikringsfond som garanterer for alle innskudd inntil 2 mill kr.
Hvordan disponerer jeg kontoen min?
Når du etablerer konto opprettes nettbank automatisk. Her kan du følge med på saldo, gjøre overføringer og lese meldinger fra banken. Du kan også laste ned vår mobilbank og få alle funksjonene på din smarttelefon.
Jeg usikker på om jeg fikk fullført opprettelsen. Hva gjør jeg?
Forsøk å logge deg på nettbanken her. Dersom du ikke har tilgang i nettbanken må du starte prosessen på nytt her. Fortsatt problemer? Kontakt kundeservice!
Fungerer "Start sparing" på alle nettlesere?
Noen eldre versjoner av Internet Explorer takler ikke løsningen. Dersom du får utfordringer med etableringsprosessen anbefaler vi at du forsøker en annen nettleser for eksempel Google Chrome.
Hvordan retter jeg en klage til Næringsbanken ASA?

Næringsbanken sitt mål er at du som kunde skal være fornøyd. Likevel kan det innimellom oppstå forhold der du som kunde ikke er tilfreds. Hvis du ikke har fått tilstrekkelig hjelp eller oppklaring etter kontakt med kundeservice kan du sende formell klage. Returner klageskjemaet til banken pr. post eller e-post sammen med eventuelle vedlegg for å dokumentere klagen.

 

Om du etter kontakt med bankens klagefunksjon opplever at klagen ikke blir løst kan du kontakte Finansklagenemnda.

Finansklagenemnda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom banker og deres kunder.

 

Finansklagenemnda

Postboks 53, Skøyen

0212 Oslo

Tlf: 23 13 19 60